Етичний кодекс

Українська асоціація професіоналів у сфері GR і лобістів

Ukrainian Association of Government Relations Professionals and Lobbyists

Стаття 1 – Чесність та цілісність.

Лобіст мусить поєднувати лобізм з чесністю та цілісністю.
1.1. Лобіст має бути чесним у спілкуванні з посадовими особами та іншим зацікавленими персонами, він має прагнути до надання правдивої та актуальної інформації громадськості.
1.2. Якщо лобіст усвідомлює, що головною ціллю лобізму є надання актуальної та правдивої інформації без її змінення, то він має беззаперечно надавати її зацікавленій особі чи організації.
1.3. Якщо інформація, яку лобіст надав раніше змінилася під тиском обставин, а ті, хто її отримав, все ще покладаються на неї, то лобіст має забезпечити доступ до оновленої інформації та повідомити офіціальних представників.

Стаття 2 – Професіоналізм.

Лобіст має перш за все бути професійним у здійснені своєї практики.
2.1. Лобіст мусить мати базове розуміння правових та урядових процесів. Ці знання необхідні для професійної співпраці з клієнтом або роботодавцем.
2.2. Для підвищення свого професійного рівня лобіст має розвивати та оновлювати свої знання: відвідувати спеціальні тренінги, вивчати нові методології, вивчати існуючі інструменти, прагнути до вдосконалення вже отриманих навичок.
2.3. Лобіст мусить поважати як свої прихильників, так і супротивників.

Стаття 3 – Конфлікт інтересів.

Лобіст не має права продовжувати працювати над проектом, що містить конфлікт інтересів, не попередивши про це клієнта, або потенційного клієнта.
3.1. Лобіст обмежений у можливості презентації одного і того самого проекту двом клієнтам з конфліктом інтересів.
3.2. Якщо лобіст працює з проектами двох клієнтів на спільну тематику, він не має повідомляти про перебіг справ конкурента, аби в подальшому уникнути конфлікту інтересів.
3.3. Лобіст мусить проговорювати всі можливі конфлікти з клієнтом і вирішувати їх у найкоротший термін.
3.4. Лобіст мусить повідомляти клієнта про всі сторони, які додатково залучені до проекту, оголошувати їхню платню.

Стаття 4 – Працьовитість та наполегливість.

Лобіст має відстоювати всі права та переваги свого клієнта.
4.1. Лобіст мусить приділяти час, увагу та терпіння для відстоювання інтересів та переконань свого клієнта.
4.2. Лобіст має бути лояльним до клієнта, його інтересів та побажань
4.3. Лобіст мусить повідомляти свого клієнта про всі етапи здійснення роботи, надавати йому всі можливі варіанти, стратегії, тактики.

Стаття 5 – Компенсації та відкритість.

5.1. Лобіст і клієнт мають узаконити свою співпрацю контрактом, який враховуватиме інтереси обох сторін.
5.2. Платня лобіста має встановлюватися з розрахунком усіх існуючих умов і обставин.
5.3. Лобіст повинен повідомляти клієнтам, уряду та громадськості про спроби його підкупу, з метою покарання тих, хто намагався це зробити.
5.4. Якщо лобіст планує покинути місце роботи, він повинен завчасно повідомити роботодавця, аби той мав час на пошук нового співробітника.

Стаття 6 – Конфіденційність.

Лобіст мусить зберігати в таємниці конфіденційну інформацію, надану клієнтом.
6.1. Лобісту забороняється розголошувати конфіденційну інформацію без згоди клієнта.
6.2 . Лобісту забороняється використовувати надану йому клієнтом інформацію з метою зашкодити клієнту.

Стаття 7 – Обов’язок перед державними інститутами.

Разом з повагою до клієнта, лобіст має також поважати державні інститути.
7.1. Лобісту забороняється діяти на шкоду будь-яким засадам демократичного державного процесу.
7.2. Лобісту забороняється чинити дії, які виказують неповагу до уряду країни.