24 Янв

Подолання монополії на послуги в аеропортах України


“Скільки коштує пасажирам монополія на послуги в аеропортах України?»

Українська асоціація професіоналів у сфері GR і лобістів продовжує серію заходів щодо формування регуляторної політики та налагодження коректного діалогу бізнесу і влади. Минулого разу темою дискусії були «Транспортні стратегії».

26 січня Асоціація спільно з Авіаційним комітетом при Торгово-промисловій палаті запрошує Вас до обговорення проблеми подолання монополії для забезпечення високої якості та зниження цін на послуги у аеропортах України.

Послуги наземного обслуговування (хендлінг) – це послуги обслуговування літака у аеропорту, що надаються відповідними компаніями для забезпечення підготовки, прийняття та відправки рейсу, а також послуг із безпосереднього обслуговування пасажирів: реєстрації на рейс, зважування багажу та завантаження на рейс. Тарифи на дані послуги напряму впливають на кінцеву вартість квитків (до 15 % вартості квитка – вартість даних послуг).

Такі послуги можуть надаватися безпосередньо службами наземного обслуговування аеропорту, що породжує його монополію та не найкращим чином впливає на вартість та якість послуг. У Європі, де правила гри регулюються відповідно до Директиви ЄС 96/97, наданням наземних послуг займаються переважно незалежні провайдери.
За всі роки незалежності України відповідальний за сферу авіації регулятор – Державна авіаційна служба, так і не спромоглася врегулювати це питання, що спричинило не тільки абсолютний правовий вакуум, але і дискримінаційний підхід в доступі до ринку хендлінгових послуг в аеропртах. Антимонопольний комітет України двічі наголошував на необхідності розробити ці правила і на даний момент Державна авіаційна служба України презентувала проект документу, проте він має суто декларативний характер, через що зазнав жорсткої критики суб’єктів ринку та аеропортів. Зауваження були проігноровані, а от прийняття документу в такій редакції призведе до блокування розвитку авіаційного ринку. Це суперечить європейскому курсу України, що не припустимо в умовах “відкритого неба” та лібералізації авіаційних правил.

Саме тому Авіаційний комітет пропонує власний варіант документу, розроблений експертами сфери відповідно до принципів, перевірених європейським досвідом та закликає до відкритої дискусії усіх спеціалістів галузі та представників органів державної влади.

Учасники прес-конференції:
• Олег Бондар – юрист, юридичне бюро «ECOVIS Бондар та Бондар».
http://www.liga.net/opinion/282562_mezhdu-nebom-i-zemley.htm
http://biz.nv.ua/experts/bondar/chto-takoe-anbandling-aeroportov-337910.html
• Володимир Наумов – голова ради Всеукраїнського центру реформ транспортної інфраструктури, заступник Голови Авіаційного комітету України.

• Микола Щербина – Українська Авіатранспортна Асоціація, до якої входить найбільші представники авіаційного ринку – авіакомпанії “МАУ” та “Азур Ейр”, а також аеропорти Вінниця, МА “Бориспіль”.

Запрошуємо Вас взяти участь у дискусії з прогресивними та авторитетними фахівцями сфери та долучитися до серії заходів Асоціації лобістів, що вцілому формують регуляторну політику в Україні та коректний діалог бізнесу і влади. Це є першим етапом спільної роботи над подоланням монополії та забезпечення ринкових відносин.

Реєстрація за посиланням:

https://docs.google.com/forms/d/1GMd8Di_-fIwc0iL99McCCqOX04-9Zc2qvgo5QQmqpdw/edit?ts=58857489