Робоча група ВРУ на тему лобіювання в Україні

Новини

9 серпня Українська асоціація професіоналів у сфері GR і лобістів доєдналась до zoom зустрічі робочої групи при Комітеті Верховної Ради України з питань антикорупційної політики щодо роботи над законопроєктом «Про прозорість лобіювання в Україні».

Передумовою zoom зустрічі було живе обговорення народними депутатами питання лобізму 19 липня. На першій зустрічі були присутні Олена Мошенець, Володимир Кабаченко, Ярослав Юрчишин, Дмитро Разумков та інші.

Модерувала онлайн дзвінок робочої групи Комітету 9 серпня Олена Мошенець, учасниками були народні депутати, члени Української асоціації професіоналів у сфері GR і лобістів, юристи, представники банків та інші запрошені гості.

Катерина Одарченко, Анатолій Яровий та Тетяна Носенко від імені асоціації внесли концептуальні доповнення та пропозиції щодо законопроєкту, напрацьовані членами асоціації.

Серед думок на зустрічі основні тези стосувалися наступних доповнень до законопроєкту:

  • Позиціювання, назви закону, термінів та основних понять в ньому. Зокрема, члена Асоціації лобістів вважають, що закон повинен мати назву Закон України “Про лобіювання”, оскільки такого закону ще немає і така назва більш точно визначить його сферу дії. Також внесені чіткі пропозиції щодо термінології та базових понять.
  • Велику увагу при написанні закону слід приділили допрацюванням розділу щодо суб’єктів лобістської діяльності: вимоги, права та обов’язки, обмеження та заборони, механізм контролю за суб’єктами лобістської діяльності, створення та ведення Єдиного реєстру суб’єктів лобістської діяльності, їх обов’язкова офіційна реєстрація та ін.
  • Предмет лобіювання – потребує більш детального опису поняття та його ключових ознак (що лобісту потрібно вказувати, описуючи предмет лобіювання), аби суспільству та іншим представникам бізнесу (крім замовника лобіювання), котрі можуть бути конкурентами замовника лобіювання і мають право знати, що ініціюється на певному ринку, було зрозуміло, в чому полягає економічна, соціальна або інша вигода як для замовника лобіювання, так і для бізнесу, суспільства, держави.
  • Об’єкти лобіювання – детально визначити що сюди входить, а також обов’язок звітування органів законодавчої, виконавчої влади та місцевого самоврядування, діяльність якого була об’єктом лобіювання  про лобістський контакт.
  • Дискусія виникла на тему НАЗК, який на думку представників Асоціації лобістів не може бути уповноваженим органом в розумінні законопроєкту у зв’язку з тим, що напрямки його діяльності, функції та повноваження мають інші цілі та мету, які встановленні Законом України «Про запобігання корупції» та нормативно-правовими актами. Хоча інші представники обговорення твердять протилежне.

По завершенню обговорення концептуальні пропозиції документом відправлено Комітету з питань антикорупційної політики. 

Українська асоціація професіоналів у сфері GR і лобістів буде приєднуватись до наступних робочих зустрічей Комітету ВРУ у цьому напрямі та просувати тему лобізму в Україні. Інституалізація лобізму в Україні є ключовим моментом для прозорості, чіткості та ясності комунікації бізнесу та влади, орієнтованим на результат.