Законодавче врегулювання лобізму в Україні

Законодавче врегулювання лобізму в Україні
Одинадцятого жовтня, в Комітеті Верховної Ради України відбулась публічна дискусія законопроекту «Законодавче врегулювання лобізму в Україні» за участі народних депутатів, провідних фахівців сфери GR та лобізму, юристів та політичних експертів. Лобізм в Україні наразі є вельми актуальним питанням.
Організаторами події виступили консалтингова компанія SIC Group та Українська Асоціація Професіоналів у сфері GR та Лобістів.
Під час дискусії були обговорені важливі питання, зокрема функції та перспективи лобістської діяльності в Україні, а також роль Української Асоціації Професіоналів у сфері GR та Лобістів у процесі законодавчого регулювання.
Експерти відмітили, що суспільство поступово починає розуміти сутність та необхідність такого явища як лобізм в Україні
Було наголошено, що методи лобізму стимулюють зацікавлені сторони робити плідну й глибоку аналітику, відкрито говорити про свою позицію чи інтереси, проводити прозорий діалог із законодавчою, виконавчою владою та владними структурами на місцях.
Спікерами дискусії були: Катерина Одарченко – партнер компанії SIC Group, народні депутати України – Антон Геращенко (Народний фронт), Віталій Карпунцов, Віктор Валєєв — Директор Асоціації ІТ України, радник віце-прем’єр міністра України, Олександр Гончаров – Директор інституту розвитку економіки України, Олександр Комаров – заст. директора Американського центру та інші.
Доповідачі зазначили, що цивілізоване лобіювання може стати відповіддю на питання розподілу приватного і публічного у суспільстві. Подібна інституція може стимулювати розвиток культури об’єднання у профільні асоціації, організації, адвокаційні рухи, що в свою чергу, позитивно вплине на економічний розвиток в Україні.
Ознайомитись із Законопроектом №5661 Про публічну адвокацію
Наприкінці дискусії, було зроблено кілька важливих висновків. Зокрема про необхідність формування інституцій як основи функціонування Закону (асоціацій фахівців — як саморегулюючої організації, освітніх можливостей, чіткого розуміння лідерами думок і самими учасниками проектів різницю між GR, лобізм, PA, адвокасі). Також фахівці зазначили, що цінності запропоновані в концепції правильні. Втім, важливою є сама робота ринку GR послуг та введення даного алгоритму в традицію. Така система вже успішно діє в багатьох країнах світу, зокрема в США, Німеччині,Франції. Ці інструменти є невід‘ємною частиною розвинених економік.